Velkommen | Yoga | Kurser | Priser | Om | Kontakt | Yoga hold


Yoga på hold


Når du kommer til yoga, vil du først og fremmest arbejde med kroppen; øve smidighed, styrke og balance, gennem forskellige øvelser, stillinger og stræk.
Træne din kropsholdning, kropsbevidsthed og jordforbindelse.

Gennem hele undervisningen vil du have dit fokus på åndedrættet, og undervejs træner du specifikke åndedrætsøvelser; øvelser der træner både at bruge og fordybe åndedrættet, ilte og udrense kroppen, massere og løsne spændinger, og måske vigtigst, at finde tilbage mod det frie og naturlige åndedræt og kontakten til den indre krop.

Du kommer til at holde fokus på kroppen og åndedrættet, så tankerne kan stilnes og nærværet øges.
Føler du dig til tider stresset, eller oplever at tankerne fylder for meget, kan du have glæde af netop det.

I undervisningen har jeg særlig opmærksomhed på, at arbejde gennem nænsomhed og accept, fremfor kamp og præstation.
Herved bliver det nemmere at lytte til kroppens signaler og arbejde med kroppen, som var den din bedste ven.

Generelt vil du komme hele kroppen igennem i en lektion, men iblandt vælger jeg fokus på et bestemt område, det kunne være ben, ryg eller arme.
Fokus kan også være på en yoga eller vejrtræknings teknik.

Undervisningen slutter med en afspænding, hvor kroppen og sindet får mulighed for, at synke ind i en dyb ro, så det arbejde du har lavet, og den energi der er oparbejdet, kan komme dig til gode.

ALLE kan træne yoga, det væsentlige er at lytte til dig selv og lære din grænse at kende.

En lektion varer 90 minutter og undervises på hold.

Du kan også modtage individuel behandling, med klassiske yogastræk på briks, åndedrætstræning og afspænding, eller du kan, kombinere din yogaundervisning med YogaDance, på de private hold.

Når du kommer til yoga første gang


Sørg for at du har noget behageligt tøj på, der ikke strammer, så du kan bevæge dig frit, og tag evt. en ekstra trøje med, som du kan tage af og på, efter behov.

Medbring et tæppe, som du kan have over dig i afspændingen, og evt. en yogamåtte, hvis du foretrækker at bruge din egen.

Du skal ikke spise et stort måltid, lige inden undervisningen.

Start blødt ud. Hellere for lidt, end for meget første gang. Du kan blive overrasket over effekten.